چرا هستم؟

ژوئن 28, 2009 at 1:39 ب.ظ. 5 دیدگاه


ایقدر در گیر حوادث اخیر انتخابات و گرفتاری های زندگی بودم که فرصت نکردم سالروز کوچ معلم بزرگم دکتر علی شریعتی مطلبی بگذارم از کتاب حکایت های از زندگی دکتر شریعتی (تدوین : ش.لامعی) قسمتی را آوردم کی بی مناسبت با فضای امروز جامعه ما نیست.
من سخن آلبر کامو را –که می گوید : «من عصیان و اعتراض می کنم، پس هستم!»– در زندگی ام بر اساس همان رسالت و مسئولیت کوچک و حقیری که نسبت به آگاهی و شعور و اعتقادم حس می کنم، سرمشق قرار داده ام.و در تمام عمر، هر فریادی که زدم و هر کوششی که کردم و هر فعالیتی که که همراه با هیجان و دلهره و شور و خطر و ضرر داشتم،به این دلیل بود که،پذیرفتن و تسلیم شدن را نمی توانستم!
همواره این اعتقاد داشته ام،که به هیچ امیدی فریفته نشدم و چراغ ها و برق های دروغین،امیدم نبخشید و به موفقیت های شخصی امیدوار نگشتم امیدم نبخشید و به موفقیت های شخصی امیدوار نگشتم.و با اعتقاد به اینکه در نهایت،ظلمت و سکوت و تنهایی،شکست و خفقان و خفه شدن هست،باز تا آنجایی که حلقومم اجازه داده است،فریاد کشیده ام،حرف زده ام و کاری کرده ام؛که اگر این همه را نمی کردم،پذیرفته بودم و تسلیم شده بودم.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Del.icio.us :: Digg :: Stumble :: Furl :: Friendfeed :: Twitthis :: Facebook :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

Entry filed under: دکتر شریعتی. Tags: , , .

دانلود آهنگ خس و خاشاک یک دیالوگ

5 دیدگاه Add your own

  • 1. Hamideh  |  ژوئن 30, 2009 در 1:26 ب.ظ.

    دكتر شريعتي يك نفر بود مثل من و تو…
    ولي با ما يک فرق داشت اونم اين بود که مسلمان و شيعه بودنش رو به ارث نبرد بلکه خودش فهميد که بهترين انتخابه …

    پاسخ:
    درود بر حمیده خانم .پاسخ بسیار دقیق و هوشمندانه ای بود.

    پاسخ
  • 2. Hamideh  |  ژوئن 30, 2009 در 1:27 ب.ظ.

    دكتر شريعتي يك نفر بود مثل من و تو…ولي با ما يک فرق داشت اونم اين بود که مسلمان و شيعه بودنش رو به ارث نبرد بلکه خودش فهميد که بهترين انتخابه

    پاسخ
  • 3. Hamideh  |  ژوئن 30, 2009 در 1:30 ب.ظ.

    دكتر شريعتي يك نفر بود مثل من و تو…
    ولي با ما يک فرق داشت اونم اين بود که مسلمان و شيعه بودنش رو به ارث نبرد بلکه خودش فهميد که بهترين انتخابه

    پاسخ
  • 4. arghonoon  |  ژوئیه 4, 2009 در 10:23 ب.ظ.

    سلام
    اتفاقا پست جدید من هم متنی از دکتر شریعتیه

    پاسخ
  • 5. Eni kazemi  |  ژوئیه 11, 2009 در 3:50 ب.ظ.

    درود بر شما دوست عزیز.
    سخن از دکتر شریعتی آوردید..سخن گفتن از وی آسان نیست.
    با این حجال وقتی هر روز و هر لحظه! نگاهی به سخنرانی یا متن آری برادر چنین بود می اندازم. . . به کلی دگرگون می شوم. هنوز پس از سالها.

    جای بسی افتخار است که از قبل ما را لینک کرده بودید.سپاسگزارم

    اگر می خواهید چند لینک در مورد تاریخ داشته باشید :
    PDF.Tarikhema.ir دانلود کتاب های تاریخی
    Mandegar.TarikhemAa.ir چهره های ماندگار و مشاهیر بزرگ جهان
    MYTH.Tarikhema.ir افسانه ها و اساطیر باستان
    Tarikhema.ir/iran-bastan تمدن ایران باستان
    :دی
    سایت ما بخش های زیادی داره. که این تنها 15% اونها بود.
    گفتم شاید نگاهی بکنید.

    پاسخ

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


خوراک (مطالب من را با فید خوان دنبال کنید)

تماس با من:omidanehh@yahoo.com ‎‎ ‎

تازگی ها من چی گفتم

آمار وبلاگ

  • 74,511 نفر

بیشترین کلیک شده‌ها

  • هیچکدام

برترین مطالب

گیر افتادن

page counter

برای شادی روح پدرم لطفا فاتحه بخوانید.

‎‎‎ باورم نيست پدر رفتي و خاموش شدي/ ترك ما كردي و با خاك هم آغوش شدي/ خانه را نوري اگر بود ز رخسار تو بود / اي چراغ دل ما از چه تو خاموش شدي

امید در فلیکر

Clicky Web Analytics

Clicky

free counters

RSS شبکه اجتماعی ایرانیان dailyfa club

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.

